DIETA PODCZAS WAKACJI, CZYLI 7 SPRAWDZONYCH TRIKÓW NA URLOPIE ALL INCLUSIVE

„Projekt plaża”, zaraz po postanowieniach noworocznych, jest jedną z częstszych motywacji do zmiany stylu życia i odżywiania. Poniżej prezentujemy kilka propozycji działań z zakresu zdrowego odżywiania, które będą miały mniej szkodliwy wpływ na utrzymanie osiągniętych efektów i nie obniżą Twojego komfortu psychicznego podczas wymarzonych wakacji.

Kilka miesięcy treningów i wyzwań żywieniowych – niejedzenie słodyczy/ glutenu/ mięsa, tylko kurczak z ryżem lub bardziej racjonalne podejście do sprawy – zainteresowanie tematem, wprowadzenie regularności posiłków i różnorodności potraw. Osiągamy satysfakcjonujący nas efekt, pozbyliśmy się „zimowego sadełka” i możemy ruszać na urlop! Gdy już wyjedziemy na tę upragnioną plażę pojawiają się niedogodności w postaci możliwość całkowitego odpuszczenia i obniżenie poziomu motywacji do minimum.

 

 

Warto jednak wziąć pod uwagę cały ten czas i wysiłek, który włożyliśmy, aby osiągnąć taką formę i zastanowić się czy na pewno chcemy to wszystko zaprzepaścić. Z drugiej strony wyjazd na wakacje z poczuciem obowiązku bycia na diecie, odbywania regularnych treningów i odmawiania sobie przyjemności nie brzmi zachęcająco.

 

 

Jeżeli jesteś na wakacjach typu all inclusive masz zwykle nieograniczony (jedynie czasowo, ale też nie zawsze) dostęp do jedzenia i napojów. Wydawać by się mogło, że w takim otoczeniu nie ma możliwości przestrzegania jakichkolwiek zaleceń żywieniowych.

 

 

Wszystko jednak zależy od Ciebie – co, w jakiej ilości i kolejności włożysz na swój talerz i wlejesz do swojej szklanki.

 

 

 

Oto kilka sprawdzonych trików:

 

 

    1. Zacznij od warzyw.

 

Nałożenie warzyw jako pierwszych powoduje wykorzystanie miejsca na talerzu, które mogła by zająć mniej zdrowa przekąska.

 

 

    2. Wybieraj produkty surowe, gotowane, pieczone, parowane i bez panierki.

 

Odpowiednia obróbka termiczna lub jej brak nie zwiększa wartości energetycznej potrawy i w mniejszym stopniu obniża jej wartość odżywczą.

 

 

 

 

 

    3. Na deser zacznij od owoców.

 

Jeżeli zapełnisz miejsce na talerzu, jest szansa, że „zmieścisz” mniej pustych kalorii w żołądku.

 

 

    4. Postaraj się nie brać dokładki.

 

Pierwsza porcja posiłku, którą przyniesiesz do stołu zwykle wystarcza, aby zaspokoić głód fizjologiczny.

 

 

    5. Nawadniaj się.

 

Zapewnienie sobie odpowiednich płynów w postaci wody do picia, płynnych posiłków (zupa, koktajl) czy soczystych owoców, zaspokoi, w upalny dzień, nie tylko Twoje pragnienie, ale również lekki głód.

 

 

    6. Alkohol i słodkie napoje spożywaj z umiarem.

 

Nieograniczony dostęp do tego rodzaju produktów bardzo łatwo prowadzi do przekroczenia postawionych sobie granic i dodatniego bilansu energetycznego.

 

 

    7. Odpocznij!

 

Wakacje właśnie po to są! Daj sobie chwilę wytchnienia i pozwól sobie na odpoczynek od diety. Pamiętaj, że wszystko jest dla ludzi, ważne by zachować rozwagę i umiar.

 

 

 

Powyższe sposoby sprawdzą się również przy innych okazjach, gdzie występuje bufet lub szwedzki stół np.: na weselu, przyjęciu urodzinowym, czy imprezie rodzinnej.

 

 

Autor


	Nannette Sierant,

	Dietetyk, @nannette_sierant_dietetyk

	 

Nannette Sierant,

Dietetyk, @nannette_sierant_dietetyk

 

Absolwentka kierunku dietetyka na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Dietetyka stała się jej sposobem na życie. Dzięki niej wprowadziła nowe, ciekawsze smaki do swojej codziennej kuchni oraz doceniła smakowitość i różnorodność zdrowego jedzenia. Z powołaniem przekazuje swoim podopiecznym znaczenie odpowiedniego sposobu żywienia w osiągnięciu równowagi ciała jak i ducha. Na co dzień współpracuje z cateringiem dietetycznym 2be i prowadzi pacjentów w dwóch poradniach dietetycznych w Warszawie oraz Otwocku. 

Popularne teraz

Popularne teraz

Autor


	Nannette Sierant,

	Dietetyk, @nannette_sierant_dietetyk

	 

Nannette Sierant,

Dietetyk, @nannette_sierant_dietetyk

 

Absolwentka kierunku dietetyka na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Dietetyka stała się jej sposobem na życie. Dzięki niej wprowadziła nowe, ciekawsze smaki do swojej codziennej kuchni oraz doceniła smakowitość i różnorodność zdrowego jedzenia. Z powołaniem przekazuje swoim podopiecznym znaczenie odpowiedniego sposobu żywienia w osiągnięciu równowagi ciała jak i ducha. Na co dzień współpracuje z cateringiem dietetycznym 2be i prowadzi pacjentów w dwóch poradniach dietetycznych w Warszawie oraz Otwocku. 

Instagram Beactive

Newsletter
Aby być zawsze na bieżąco ze wszystkimi nowościami, promocjami i aktualnościami w BeActive, koniecznie dodaj swój adres do naszego newslettera,
a każdego miesiąca dostaniesz porcję ciekawych informacji.
x