JESIENNY SPADEK MOTYWACJI

Poziom motywacji jest zmienny i przypomina sinusoidę. Spadek motywacji może mieć różne podłoże. Dla wielu jedną z przyczyn obniżenia poziomu motywacji staje się jesień, która jest czasem niezwykle wymagającym treningowo. Wraz ze spadkiem temperatur i brakiem słońca, obniża się nasze samopoczucie, a wraz z nim motywacja do realizacji założeń treningowych. Jak temu zapobiec?

  1. DIAGNOZA

 

 

Codzienne treningi wzmacniają nasze ciało i poprawiają wygląd sylwetki. Po solidnym wysiłku czujemy satysfakcję i mamy zdecydowanie lepszy humor. Mimo tego czasami szukamy wymówek, które zaburzają naszą aktywność. Brak czasu, stresujący lub męczący dzień w pracy i szkole, napięty grafik i nagłe nieprzewidziane obowiązki, brzydka pogoda… Takich wymówek może być wiele, a tak naprawdę znalezienie wolnej godziny w ciągu dnia, nawet przy prowadzeniu bardzo aktywnego trybu życia nie jest takie trudne. Kiedy określisz, co najbardziej utrudnia Ci osiągnięcie wymarzonego celu, pozostanie jedynie wyeliminowanie słabego ogniwa. Motywację można w sobie rozbudzić na wiele sposobów.

 

 
  1. WALKA

 

 

Wypracuj własne strategie radzenia sobie w chwilach zwątpienia. Wydrukuj motywujące zdjęcie, powtarzaj wypracowaną przez siebie mantrę o tym, że możesz osiągnąć, co tylko chcesz, zacznij słuchać energicznej muzyki, zachęcającej do ruchu, umieść buty sportowe w takim miejscu, aby przypominały ci o obowiązkowej godzinie wysiłku. Kup fajny wygodny strój do ćwiczeń, urozmaić swój trening o nowe elementy. Ćwicz w klubie fitness, by niesprzyjająca pogoda nie stanęła Ci na drodze. Sposobów jest bardzo dużo – wybierz ten, który pasuje do ciebie najlepiej i zacznij działać, a efekty będą murowane.

 

 

 

 
  1. BODŹCE

 

 

Warto wprowadzać zmiany w planie treningowym.  Nowe bodźce sprawią, że organizm lepiej zareaguje na ćwiczenia i staną się one bardziej efektywne. Można więc wykorzystać jesień do eksperymentów, zmian i testowania naszego ciała - odwdzięczy się nam na pewno! Wykorzystaj  jesienny krajobraz do nowych doświadczeń treningowych - szeleszczące pod nogami kolorowe liście z pewnością uprzyjemnią Twój trening na dworze. Może to być marszobieg, bieganie, czy spacer z kijkami albo zwykły trening wykonany w parku. Rześkie powietrze zahartuje organizm na przyjście zimowych chłodów.

 

 
  1.  SIŁA W GRUPIE

 

 

Kiedy jesienna pogoda ewidentnie nie sprzyja, a wewnętrzny głos podpowiada lenistwo, warto zaplanować wyjście na zajęcia grupowe. Dzięki temu, że odbywają się one o konkretnej godzinie, nie pozostawimy sobie możliwości przesunięcia treningu, a jednocześnie zwiększymy własną mobilizację do działania. Zajęcia grupowe zazwyczaj sprawiają, że możemy wykonać więcej. Są też świetną okazją do poznania nowych “treningowych” znajomych, czy odkrycia innej formy ćwiczeń, niż dotychczas praktykowane. Warto na taki trening zabrać ze sobą kogoś jeszcze. Partner, koleżanka czy znajomy może stać się doskonałym źródłem inspiracji. Może się też okazać, że będziesz nim Ty!

 

 

 

 
  1. ZWIĘKSZ AKTYWNOŚĆ… PO PROSTU

 

 

Treningiem może być też coś, co normalnie… wcale nim nie jest. Nie ograniczaj działań do ćwiczeń na siłowni, czy innych aktywności treningowych w zaciszu domowym, żeby być aktywną osobą. Jesień to doskonała okazja do innych aktywności, takich jak wyprawa na grzyby, dłuższy spacer, czy prace w ogródku. Wykorzystuj wszystkie sposobności do spalenia kalorii i dostarczenia organizmowi odpowiedniej dawki ruchu. Spraw by jesień nie była wymówka, a idealnym czasem na poprawę kondycji!

 

Popularne teraz

Popularne teraz

Instagram Beactive

Newsletter
Aby być zawsze na bieżąco ze wszystkimi nowościami, promocjami i aktualnościami w BeActive, koniecznie dodaj swój adres do naszego newslettera,
a każdego miesiąca dostaniesz porcję ciekawych informacji.
x