PODKRĘĆ SWÓJ METABOLIZM!

Siedzący tryb życia oraz niezdrowe nawyki żywieniowe to główne przyczyny pojawienia się nadprogramowych kilogramów, które doskwierają niejednemu z nas. Skuteczne odchudzanie jest procesem długotrwałym, dlatego warto uzbroić się w cierpliwość i pomału wprowadzać zdrowe nawyki w nasze codzienne życie. Są na szczęście sposoby na podkręcenie metabolizmu i przyspieszenie przemiany materii. Poniżej zdradzamy, jak to zrobić. :) 

 

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
 

 

Nie ma lepszej metody na podkręcenie metabolizmu, niż regularna aktywność fizyczna. Interwały oraz treningi kardio są idealnym sposobem na przyspieszenie przemiany materii. Nie musi to być duży wycisk, ale systematyczny wysiłek wykonywany 3 razy w tygodniu po 30-40 minut. Ważne, aby był on wykonywany bez przerwy. Oczywiście warto również zwrócić uwagę na codzienny ruch, chociażby wieczorny spacer czy przejażdżka rowerem.

 

 

REGULARNE JEDZENIE

 

 

Głównym błędem w nawykach żywieniowych jest spożywanie dużych porcji w długich odstępach czasowych. Złym nawykiem również jest pomijanie śniadań w codziennym jadłospisie. Aby przyspieszyć swój metabolizm należy spożywać 5 posiłków dziennie w równych odstępach czasowych. Warto zdecydować się na 3 większe posiłki oraz 2 mniejsze, uzupełniające. Jeżeli decydujesz się na wyeliminowanie śniadań oraz zwiększenie odstępów czasowych między posiłkami, niestety Twój metabolizm zwolni, co przyczyni się do odkładania zbędnego tłuszczu.

 

 

PRZYPRAWY

 

 

Tak, dobrze dobrane przyprawy również potrafią zdziałać cuda. Można znaleźć mnóstwo ziół, w których znajdują się substancje podkręcające metabolizm. Zalecamy zatem włączyć do codziennej diety m.in.: pieprz czarny, pieprz cayenne, czosnek, kardamon, cynamon, kurkumę, curry i bazylię.

 

 

 

NAWODNIENIE

 

 

Pij regularnie wodę w ciągu dnia. Niestety wypicie dużej butelki wody raz na pół dnia nie załatwi problemu. Wodę należy przyjmować małymi łykami przez cały dzień. Staraj się jej dostarczyć około 2-3 litrów na dobę. Na początku może się to wydawać niemożliwe, więc urozmaicaj sobie smak zwykłej wody poprzez dodawanie do niej owoców tj.: cytryny czy pomarańcze.

 

 

NISKOKALORYCZNE DIETY

 

 

Stosowanie ubogokalorycznych diet jest idealnym spowalniaczem metabolizmu. Diety pokroju 800-1000 kalorii włączają w naszym organizmie tzw. „tryb oszczędzania”. Organizm nie jest w stanie stwierdzić, kiedy dostanie kolejną porcję energii, co jest wręcz destrukcyjne dla naszego organizmu. Tego pokroju diety wycieńczają organizm, sprawiają, że czujemy się osłabieni oraz zmęczeni. Zdecydowanie takim rozwiązaniom mówimy NIE!

 

 

Powyższe wskazówki z pewnością pomogą Ci w osiągnięciu zamierzonego celu! Warto je zastosować w codziennym życiu, aby poczuć się lepiej we własnym ciele. Do dzieła! 

 

Popularne teraz

Popularne teraz

Instagram Beactive

Newsletter
Aby być zawsze na bieżąco ze wszystkimi nowościami, promocjami i aktualnościami w BeActive, koniecznie dodaj swój adres do naszego newslettera,
a każdego miesiąca dostaniesz porcję ciekawych informacji.
x